Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom zimske sezone, već je bolje sačekati i prodati automobil na proleće.
Da je potražnja u proleće veća nego tokom hladnijih meseca potvrđuje izveštaj kompanije za automobilske podatke u kome se navodi da 8,2 odsto svih godišnjih upita o istoriji polovnih automobila bude u martu, 8,4 odsto u aprilu, a 8,5 odsto u maju.
Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu, međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže. „Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva.
Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju”, naveo je stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji Matas Buzelis. Kako se navodi u izveštaju kompanije „Kar Vertikal”, kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo i prema njihovim podacima, najviše izveštaja o istoriji automobila dobijaju u avgustu (9,1 odsto) i septembru (8,9 odsto).
Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca, a kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu. Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična - ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto, dok SUV i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.
Prema izveštaju, najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar, pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove i izbegavaju veće kupovine. Prema podacima, u decembru je samo 7,6 odsto godišnjih provera automobila.Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. Pružanje potencijalnim kupcima podataka o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti, prenosi Tanjug.